Op dinsdag 30 oktober jl. vond de jaarvergadering plaats. Alle foto’s van deze avond vind je in ons foto-album (http://www.hollandia-t.nl/tp-31856/photo), het verslag lees je hieronder:
Opening
Arnold (voorzitter) opent de vergadering om 20.30 uur en heet alle aanwezigen van harte welkom.
Mededelingen / ingekomen stukken
Arnold:
Prachtige opkomst, zo’n 50 aanwezigen.
Pierre Masteling heeft zich afgemeld.
Notulen jaarvergadering 2017
Geen op- of aanmerkingen.
Gang van zaken
Terugblik:
Sportieve resultaten over het algemeen, kampioenschap O19 en 3e waren hoogtepunten. Het 1e heeft onder een nieuwe trainer zich gehandhaafd in de 3e klasse, evenals het 2e in de reserve 2e klasse.
Jeugd speelde voor het eerst in nieuwe wedstrijdvorm pupillen. Er zijn nieuwe veldjes gesitueerd op trainingsveld, haag verlaagd wat de zichtbaarheid bevordert. Veel positieve reacties op deze faciliteit door bezoekende verenigingen.
Tentenkamp was werderom een hoogtepunt in het seizoen voor de jeugd. Evenementencommissie jeugd en Sjoerd Nota dank voor de organisatie.
3e termijn binnen het accommodatiebeleid is afgeschaft door de gemeente Schagen.
Diverse evenementen waren een groot succes, waaronder Stratenloop.
Hemelcup: Record aantal deelnemende teams en baromzet Hemelcuptoernooi. Van de opbrengsten uit de afgelopen jaren zijn nieuwe dug-outs op het B- en C-veld gefinancierd.
ATB-Challenge: ruim 700 deelnemers! Groot succes.
Club van 100: 160-170 leden op het bord.
Jan de Boer: werven van vele donateurs.
Raboclubkas Campagne leverde de club bijna €1300,- op. Iedereen bedankt voor het stemmen.
Onderhoudsploeg dank voor de prachtige velden.
Vooruitblik:
Binnenkort is pinnen mogelijk in kantine
Vernieuwde website, waar veel energie en tijd in is gestoken door Kevin Kooij. Volgende stap is vernieuwde kantineTV.
Zonnepanelen en LED-verlichting: contacten zijn gelegd met de gemeente
Zomer 2019 is het B-veld aan de beurt voor renovatie
Sponsorcommissie krijgt een nieuw leven in de vorm van Rory Burger en Michel Bruin
Fox Sports wordt niet meer uitgezonden in de kantine. Reden is het ontbreken van een horecalicentie (á € 1200,- per seizoen). Hetgeen een boete als gevolg kan hebben. Arnold houdt een stemming onder de selectie. Het merendeel geeft aan ‘het niet uit te maken’ een kleiner deel geeft aan graag Fox Sports te zien. Het bestuur buigt zich verder over deze kwestie.
Financieel verslag
Bertrin (penningmeester) ligt het financieel verslag toe:
Over het algemeen een goed jaar gedraaid. We hadden het zwaarder verwacht. Ten opzichte van de begroting is de laatste verhoging van de gemeente niet doorgegaan.
Kantineomzet is wat terug gelopen, ook terug te zien in de bezoekersaantallen. Om dit te compenseren zijn wat prijsverhogingen doorgevoerd in de kantine. Hemelcuptoernooi zorgt voor 1/5 deel van de totale kantine-opbrengsten.
Kostenbesparingen in salarissen zijn terug te zien in resultaat.
Tim Blokker en Frits Bakker hebben de kas gecontroleerd en goedgekeurd. Tim en Frits vormen ook de kascommissie volgend jaar.
Geen vragen over de financiën vanuit aanwezigen.
Contributievoorstel 2017/2018
Er vindt een kleine contributieverhoging plaats. Ter vergelijking met andere clubs in de regio is onze contributie relatief laag. Dit ambieert de club ook.
Vastgestelde contributie voor seizoen 2018-2019:
Kabouters € 55
J08 t/m JO11 € 105
JO12 t/m JO14 € 110
JO15 t/m JO17 € 120
JO19 € 135
Senioren € 170
Speler van het jaar & bedankjes
Pieter Vos maakt de speler van het jaar bekend: Vienes Tijsen wint, op zijn verjaardag, de Frans Vos Bokaal!
Jubilarissen Rick Bleeker en Kevin Kooij worden in het zonnetje gezet, zij zijn 25 jaar lid van onze vereniging.
Arnold noemt een lijstje vrijwilligers die gestopt zijn en een attentie vanuit de club hebben ontvangen.
Dirk Klepper ontvangt een zilveren speld van de KNVB, voor zijn bewezen diensten. Dhr. van der Woude (KNVB) is aanwezig om de speld en oorkonde uit te reiken. Onder toeziend oog van zijn gezin en moeder.
Bestuursverkiezing en – vaststelling
Er hebben zich geen tegenkandidaten gemeld voor Dick Smit en Kevin Kooij. Hun bestuurstermijn wordt verlengd met 3 jaar (onder luid applaus van de aanwezigen).
Arnold stelt het bestuur voor komend seizoen vast: Het dagelijks bestuur zal bestaan uit Arnold Hoorn (voorzitter), Kevin Kooij (secretaris) en Bertrin de Kraker (penningmeester). Overige bestuursleden zijn Sietske Groot (ledenadministratie), Dick Smit (wedstrijdcoördinator), Kevin den Das (TC) en Nico Entes (accommodatie).
Rondvraag en sluiting
Geen vragen vanuit aanwezigen.
Opbrengst ATB-Challenge:
Rick Blokdijk neemt namens de organisatie het woord en blikt kort terug op de succesvolle dag. Dank aan alle vrijwilligers die geholpen hebben. Arnold krijgt van de organisatie een cheque uitgereikt van € 4500-. De club gaat samen met de organisatie opzoek naar een mooie besteding van het geld.
Danny Burger neemt als aanvoerder het woord en spreekt zijn waardering uit voor het bestuur en alle vrijwilligers die zich inzetten voor onze club.
Arnold bedankt alle aanwezigen voor hun komst en sluit de vergadering om 21.10 uur.